Hoofdmenu

Verblijf
Kaart

Roetgen

Dag 2

Donderdag 30 juni.

Mooi weer, 24 graden en half bewolkt.
Met water en een lunchpakketje in de rugzak rijden we naar de noordkant van Roetgen. Daar moet een meer zijn. Alleen is het niet te bereiken met de auto. Geen nood, dan de benenwagen maar.
Volgens een bordje kun je een stuk Eifelsteig lopen. Dat is een bijzondere wandelroute van 313 km waar je wel dagen over kunt doen. Maar voor ons is zelfs een klein stukje van de wandelroute al een hindernis, want het pad gaat steil omhoog, over ongelijke treden door een donker bos vol met rotsen. Nou, laat maar.

We rijden een beetje rond in de omgeving en besluiten om de auto bij onze woning neer te zetten en vandaaruit de rest van een wandelroute te gaan lopen waarvan we al het deel door het dorp gisteren hebben gedaan.

Nu dus buitenom. We starten bij de kruising van de Jennepeterstrasse. Dan doemt al snel een spoorwegtunneltje op. We volgen een pad langs weidevelden en door een bosgebied. Dit blijkt ook een stukje Eifelsteig te zijn.

In een donker stukje bos stroomt de Wezer en is er een houten bruggetje. Lijkt wel nieuw! Als we het bosgedeelte uitkomen is daar een watermolen en tot slot een Therme. Dan zijn we weer in de hoofdstraat. Al met al een kleine, leuke wandeling.

Bij de Netto Markt doen we boodschappen. Ons lunchpakketje eten we op ons balkonnetje. Ondertussen wordt het buiten steeds grijzer. De rest van de middag vermaken we ons prima in de woning.

Was het gisteravond heerlijk op het terras van de Biergarten… nu moeten we wel naar binnen voor de maaltijd omdat het een beetje regent en er wat onweer in de lucht zit.